Lexicon de critica biblica

Descriere

Lexiconul se adreseaza studentului aflat la nivel de incepator sau intermediar in studiul critic al Bibliei. Cartea este conceputa sa-l ajute pe student in doua moduri. Mai intai, ea poate fi utilizata ca dictionar, pentru a fi consultata ori de cate ori cititorul intalneste pentru prima data un nume, un termen sau o abreviere fara nicio identificare, explicatie sau ilustratie lamuritoare, sau atunci cand cititorul i-a uitat sensul. In al doilea rand, ea poate fi folosita ca ghid pentru a dobandi o privire de ansamblu initiala, cititorul orientandu-se astfel in domeniul criticii biblice in ansamblul ei. In urma citirii celor mai importante articole despre "critica biblica", "hermeneutica" si "interpretare teologica" si a folosirii Diagramei interpretarii biblice aflate la sfarsitul cartii, cititorul isi poate forma o imagine cu privire la istoria si dezvoltarea criticii biblice moderne si la relatia ei cu formele de interpretare pre- si postcritice.
Am ales sa includem, pe langa termenii frecvent intalniti, si cativa care, candva, au fost folositi in mod curent, dar astazi sunt cat se poate de depasiti (ex: critica radicala), atat pentru ca termenii respectivi inca mai umplu paginile unor lucrari importante din anii trecuti, putand sa-l dezorienteze pe studentul incepator, dar si pentru ca includerea lor ne permite sa aducem informatii cu privire la cat de schimbator este peisajul studiilor biblice. Cat despre definitiile insesi, intentia a fost in permanenta aceea de a prezenta diverse probleme complexe cat mai clar si mai succint posibil, fara a face rabat de la acuratete, si de a oferi sugestii utile pentru continuarea studiului. Lexiconul este o prima referinta, nu una finala.

Cuprins

Prefata la editia a treia
Prefata la editia a doua